lunes, 22 de octubre de 2012

DIVERSIFICARE / BONIATO

Acest gen de articol l-as fi postat normal in Mamita, acolo unde am tinut de-a lungul timpului un mic jurnal Miri- Cata, dar cred ca este citit mai bine aici !

Catalina are 1 an si 6 luni si da, acum pot spune ca mananca orice, ca nu se mai ineaca cu orice, ca este responsabila si ea insasi are controlul, musca incetisor , cate putin, cerceteaza tot, mesteca, degusta, savureaza, accepta sau refuza .

Continuam diversificarea alimentelor , desi ca mod de preparare inca preferam piureurile, nu atat de mult insa mixate.

Mai nou, am introdus boniato despre care azi am sa va scriu cate ceva, il puteam introduce de foarte mult timp, dar eu nu  obisnuiam  sa consum si intr-o zi, la aprozar, mi-am zis...'ia sa cumpar eu si un boniato sa vedem cum e...', si e bun, placut, ceva intre cartof si dovleac, nu stiu daca in Romania se comercializeaza, totusi daca aveti ocazia probati!





- inalt continut energetic si bogat in vitamina A
- alte denumiri - batata, moniato, cartof dulce
- in multe regiuni ale Americii, alaturi de porumb are acelasi rol in alimentatia basica  precum graul si cartoful in Europa
- in Spania este cultivat mai ales pentru consumul sau in produse de cofetarie si patiserie
- mai digestibil decat cartoful
- recomandat celor care doresc sa ia in  greutatea si interzisa celor cu probleme de obezitate si dibaet sau disepsie de fermentatie
- ideal pentru personele care depun mare efort fizic, copii si batrani, covalescenti, debilizati
- cea mai indicata forma de peparare - copti la cuptor; de asemenea in piure cu lapte
- se pot face dulceturi si marmelade

sursa: La salud por la Nutricion/Dr. E. Shneider


1 comentario:

Laura dijo...

Avem si noi in Romania, se numeste cartof dulce si e importat din America. I-am dat si eu fetitei mele cand era mica si i-a placut foarte mult.